Igår när jag kollade brevlådan så låg det ett tjockt vadderat kuvert där som det stod Egmont på. Va? inte sjutton hade jag beställt något! Så jag antog att äldsta sonen nu igen har beställt en massa dataspel till sin yngre bror. Men eftersom det stod mitt namn på så hade jag faktiskt min fulla rätt att öppna, eftersom ingen förvarnat om det.  Tänk vad förvånad jag blev! Jag hade vunnit i en tävling i Hemmets Journal via nätet! Ett set med parfym, showergel och bodylotion av märket Christna Aguilera. Klart jag blev glad! Jaha, nu börjar man få feeling av pensionärstatus, vara med i alla tävlingar, lösa melodikrysset mm. Men faktiskt var det så, och det är sant, att Hemmets Journal har en bra hemsida på nätet, med mycket recept och allt möjligt. Jag kollade lite extra där innan jul och såg att de hade en kalender med vinster varje dag och allt man behövde göra var att skicka in namn och de dagar som redan varit fanns det fortfarande en chans att delta på. Okey då, tänkte jag, ingen slogan att fåna sig med eller nått annat krävande, så jag skickade in på en del dagar fram till den dag som var just då. Sedan föll allt i glömska såklart, tills igår när jag fick ett tjockt vadderat kuvert som jag trodde sonen beställt...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt, Grattis till vinsten! /AME

Skicka en kommentar